Anasayfa FORUM

Son Yorumlar

  • arkadaşlar ben cok buyuk bı hata yaptım benım aracım trafıkten men edı... Devamı...
    30.08.2015
  • slm. peugeot partner kamyonet. 2003 model. yanlar cam... muayenesi her... Devamı...
    25.08.2015
  • Merhaba alanya sanayi sitesinde cuma cumartesi günleri motobisiklet mu... Devamı...
    20.08.2015
  • bursada taşıt sayı haber türk gazetesine web sitesinde Bursa'da trafiğ... Devamı...
    12.08.2015
  • Eylül ayının ilk günlerinde otomobilimin TÜV TÜRK'te muayenesi yapılac... Devamı...
    10.08.2015
  • aracım başkası adına. araç sahibine ait herhangi bir belge gerekir mi ... Devamı...
    06.08.2015
  • Aracima lpg taktirmak istiyorum önerebilecrgini z marka ne olabilir ? ... Devamı...
    05.08.2015
  • randevu alınmıyo artık 1 hafta nce aldım şimdi alınmıyo Devamı...
    21.07.2015
Reklam

Hoşgeldiniz, Ziyaretçi
Lütfen Giriş yada Kayıt.    Kayıp Parola?

Buji bakımı ve temizliği
(1 inceleyen) (1) Ziyaretçi
Aracımızla ilgili lazım olabilecek bilgilerin paylaşım bölümü
En altSayfa: 1
BAŞLIK: Buji bakımı ve temizliği
#171
Buji bakımı ve temizliği 6 Yıl, 4 Ay önce Karma: 1
Ateşleme enerjisini yanma odasına taşıyarak elektrotların arasında oluşan elektrik atlaması ile sıkışmış hava yakıt karışımını ateşleyen Bujilerin maksimum araçların 10 bin kilometre bakımında temizlenmesi, kullanım şartlarına göre 15 bin - 30 bin kilometre arası değiştirilmesi gerekmektedir.



Bujilerin ömrünü etkileyen unsurlar kötü yakıt ve motor sistemi ayarları olabilir. Genellikle araçların yaptığı teklemeler, artış gösteren yakıt sarfiyatı, geç hızlanma bujiden kaynaklanan sorunlar olabildiğinden bujilerin bakımı ve temizliği önemlidir.

Bujinizin bakıma veya temizliğe ihtiyacı olduğunu nasıl anlarsınız;

Bujilerde ki tırnak aralığı kontrol edilmeli, ayar bozuksa fabrika verilerine göre ayarlanmalıdır,
Bujiler söküldüğünde yağ birikintisi varsa yanma odasına fazla yakıt giriyor demektir,
Bujinin izolatör ucu, elektrotları ve gövdesinde kurum varsa karbüratör veya enjeksiyon ayarında bozukluk var demektir,
Buji elektrotları kaynamışsa ve üzerinde yabancı maddeler toplanmışsa, zamansız ateşleme sonucunda aşırı yükleme olmuş demektir,
Bujiler alınan darbe sonucu hasar görmüşse,

Buji değişimi veya temizliği sırasında dikkat edilecek hususlar;

Buji söküldüğünde silindirlere yabancı madde, toz, pislik gitesini önlemek için biraz gevetilip etrafının temizlenmesi,
Buji çok sıkı takılmış ise dişlilere gelecek şekilde yağlanması ve silindir kafasına zarar vermeden bujilerin sökülmesi,
Bujileri takarken bujinin ve motorun birbirine temas eden yüzeylerinin temizliği,
Gevşek takılan bujiler silindir kompresyon basınçlarını düşürdüklerinden motorun çekişini düşürür ve yakıt sarfiyatını arttırır,
Bujilerin önce elle sonra yeni bujiler için 90 derece eski bujiler için 30 dereceyle anahtarla sıkılması gerekmektedir. Konik yüzeyli bujilerde anahtarla sıkma derecesi 15'dir.
Buji kablolarını temizlik esnasında kontrol ediniz, Buji kablolarında çatlak, yanma, sürtünmeden dolayı aşınma ve üzerinde yağ olmamasına özen gösteriniz,
Buji kablolarınının birbirine temas etmemesine ve gereğinden uzun olmamasına dikkat ediniz,
Aracınızın orjinal buji markasını kullanmaya devam etmeye özen gösteriniz,
escape
Gönderiler: 94
graphgraph
Şu an sitede değil Kullanıcı bilgilerini görmek için tıklayın
Lütfen! Siz de üye olup ve mesaj yazarak Foruma katkıda bulunun.
 
En üstSayfa: 1
Telif Hakkı © 2008 - 2015 Arac.Muayenesi.com . Tüm Hakları Saklıdır.
Araç Muayene ve araç sorgulama ile ilgili bilgiler bulunmaktdır.